Sidvisningar förra veckan

8 juni 2011

Sommar ljuvliga sommar

Idag har jag och Agnes varit hemma och bara varit. Svettats några hundra liter. Vilken tur att jag fick tag i en fläkt förra året. Minns fortfarande när jag som gravid satte mig i bilen en högsommardag för att åka och köpa en på Biltema. Det skrevs till och med en tidningsartikel om de åtråvärda fläktarna och att de snart var slut. Jag haffade en av de sista i 32-gradig värme. Svetten rann längs ryggen.
Puh. Blir sjöblöt bara jag tänker på det.

Agnes satt helt själv idag, i FLERA MINUTER! Hon är dock fortfarande lite ostadig och ramlar oftast baklänges efter en stund. Men snart så. Tror hon kommer bli mer nöjd när hon kan sitta och plocka mer grejer. Det känns som om hon är frustrerad när hon ligger på rygg eller mage numera.

Vad gäller tänderna så har de i princip spruckit igenom, lite tandkött ligger fortfarande som ett hölje över de vita risgrynen på sina ställen. Men humöret har varit bättre idag. Vi svalkade henne nyss med en hårtvätt i lite kallare vatten samt över kroppen med tvättlappar. Det verkade hon tycka om. Hon blir så svettig i hårbotten eftersom hon är begåvad med mörka långa lockar.

Nu ska jag dricka ett glas saft, mata och lägga barnet.
Sen ska jag och pappan kolla Nittileaks i vår alldeles egen bastu (sovrummet).

1 kommentar:

  1. Jag håller på att smälta bort i denna värme! Och så har vi enorma fönster mot solsidan och det är helt omöjligt att skapa drag! Paniiiiik!!

    SvaraRadera