Sidvisningar förra veckan

9 juni 2011

Solig torsdag

Idag var det sångstund på öppna förskolan igen.
Det var lika kul som vanligt. Efteråt bar det av till S och lilla M för salladslunch på deras mysiga altan. Annars går livet sin gilla gång här på landet.
Mycket hemnetknarkande blir det ju förstås. Om några veckor tänkte jag och pappan gå till banken för att se om och hur mycket pengar vi kan tänkas få låna. Skaffa lånelöfte med andra ord. Sedan blir det att kika på radhus. Ja ni hörde rätt.
Efter många diskussioner här hemma samt erfarenheten av att bo där vi bor nu så inser vi att ett radhus skulle passa oss mycket bättre än ett fristående hus. Såvida huset inte har minimal trädgård, är byggt i något väldigt slitsamt material som inte behöver målas eller fixas med. För vi är inga fixare. Vi har inte ett enda fixarben i hela kroppen. Ingen av oss är trädgårdsintresserad för fem öre. Vi lägger hellre pengar och semester på resor än att bygga altan.
Interiört däremot är vi dock mer intresserade, åtminstone jag. Jag tycker om inredning.

Jag har alltid känt mig som en typisk lägenhetsmänniska även om jag växte upp i radhus.
Radhus (eller kedjehus) kan vara den gyllene medelvägen. Dessutom är det billigare.
Vi får se vad vi hittar.

Bjuder på en glad Agnes - med sin nya roliga (och bitvänliga)leksak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar