Sidvisningar förra veckan

10 juni 2011

Underbar dag

Idag har jag och Agnes shoppat. Gjort av med sedelbuntar.
Kläder har vi handlat. Mest till Agnes förstås. Herre min jesus vad de har fina barnkläder överallt. Jag blir alldeles galen. Det vrålpirrar i shoppingnerven när vi är i affären. Kan knappt hejda mig.
Det blev några sommarsvala t-shirts och tröjor samt en tunika med tillhörande tights. Och sen ett löparlinne till undertecknad. Because I'm worth it.

Pappan slutade tidigt och efter en god middag har vi varit ute på bärselepromenad i den ljumma sommarkvällen. Agnes älskar att sitta utåtvänd i sin BabyBjörn. Hon riktigt tjuter av förtjusning när vinden viner i trädkronorna och allt annat spännande omkring. Njuter av att upptäcka sin omvärld.

Sköna sommarkvällar som denna är det extra underbart att vara del av den lilla fantastiska trio som är min familj.

Eftersom att jag känner mig extra snäll idag ska jag dela med mig av ett enkelt och jättegott recept. Som man kan klä upp och ner lite som man vill, precis som med en en outfit.

Ingredienser:

Quorn Filéer med röd pestopasta


•300 g Quorn Filéer (eller kyckling)
•250 g färsk tagliatelle (vi brukar ta mer)
•3 msk röd pesto
•100 g ruccola
•1 dl svarta kalamataoliver
•olja till stekning

Till servering:

•Riven parmesan, avokadobitar om man vill lyxa till det ännu mer. Solrotkade tomater

passar också bra i.


Gör så här:

1.Skär Quorn Filéer på längden och fräs dem gyllenbruna.
2.Koka pastan, blanda med pesto och vänd ner i pannan med filéerna, låt allt bli varmt och tillsätt ruccola och oliver.
3.Servera med parmesan


Ät och njut!!!







1 kommentar:

  1. När ska det bli min tur att få skaffa en mysfamilj? Jag vill också ha det mys som ni! :-D

    SvaraRadera