Sidvisningar förra veckan

14 maj 2011

Lördag

kväll. klockan är 21:26. Agnes ligger och leker med sin limegröna mjukishaj. Då och då fyrar hon av ett leende som tränger sig rakt in i hjärtat. Pappan kikar på fotboll. Just nu skrattar vi åt att det finns en spelare i Cagliari som heter Aquafresca i efternamn. Det är som att jag skulle heta färskvatten i efternamn.

Det är snart sommar. Vi är lyckliga.

Här blir det ingen Eurovision med andra ord.

Agnes har åter blivit nöjd och glad. Från att ha varit missnöjd mest hela tiden och svår att roa kan hon nu sova utan att vrida sig fyrtiomiljoner varv i minuten och ligga slickad längs min kropp. Även om det är urmysigt med henne så nära är det skönt att det är lugnare nu.

Annars har vi storhandlat idag. Varje gång säger vi att vi "bara ska handla några småsaker, vi ska absolut inte storhandla för det orkar vi inte". Jo tjena. Vi kommer aldrig ut från en affär utan att just storhandla. Idag var lyckan total då en kollega mms:at var den (förmodligen) sista fotoautomaten i hela Sverige står.
Jag skulle ta en bild till mitt körkort för att få ett nytt efter mitt namnbyte (jag vet att det är 8 månader sedan jag bytte namn). På Coop forum bredvid IKEA i Uppsala står det en och dammar. Sjukt bra. 3 minuter senare gick jag därifrån med mina bilder. Nu vet ni det.

Jag bakade idag. Eller det beror på hur man ser det. Räknas pulverkaka? Det var tillsätt endast vatten-varianten. Här lagas ingenting från scratch.
Har dock varit "duktig" och lagat lite puréer till Agnes. Supermos med ärtor, broccoli och potatis, samt en rätt med torsk blev det.

Efter shoppingrundan blev det Marianne's.
Mariannes är nästan i det närmaste en institution i Uppsala. De har stans godaste kebab sägs det. Jag håller mig till falafel men den är ruggigt bra. Agnes var uppenbart sugen men hon fick nöja sig med att titta på.

Så här kan man också ha solhatten

På Marianne's

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar