Sidvisningar förra veckan

15 april 2011

Fredag

Denna fantastiska dag har jag och Agnes varit ute på promenad, en lååång sådan.
Vindarna var i det närmaste sommarvarma, glajjorna satt som klistrade på näsan och själen bara njöt. Landskapet har bytt skepnad. Jag minns när jag svettig kämpade upp med barnvagnen för en backe, genom tjock oplogad snö. Idag gick det så lätt så lätt. Barnvagnens hjul rullade på grusfri väg. Agnes första vår.

Dagen började med att Agnes vaknade med tuppen, 07.00 spärrade hon upp sina vackra blå och då var det godmorgon. Mamman som är världens mest morgontrötta homo sapiens gillar inte att gå upp i ottan men det är bara och göra't. Tur att hon sover hela natten fortfarande. Agnes sover ca 10-12 timmar varje natt. Jag får sova 7 1/2 timme sömn i snitt varje natt, inte så pjåkigt.

IDag känner jag för att ställa en fråga till nån tidning, ni vet sådär som när man var tonåring och folk skrev till spalter där en snäll sexolog skrev att allt bara var normalt hela tiden. Nu gäller ju detta en bebis och inte pubertetsproblem men i allafall.

Nu undrar jag: är det normalt att en bebis bajsar mer sällan när de börjat äta mat?
Agnes har inte bajsat sedan i onsdags morse nämligen. tidigare bajsade hon cirka 5 gånger per dygn.

Status: Magen oöm och mjuk vid palpation, inga kräkningar, tarmljud hörs, frekvent gasavgång. Således kan vi nog utesluta ileus ;)

Det är säkert heelt normalt och logiskt detta men man blir lite konfunderad.

Imorgon ska Agnes döpas!

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj tänk om hon bajsar ner hela dopklänningen. Bara att gilla läget i så fall. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Skön studentbild det skulle bli =)

    SvaraRadera