Sidvisningar förra veckan

18 april 2011

En dejlig dag



Idag har jag och Agnes mest slappat. Hon har varit på strålande humör och jag likaså. Den nya vagne har anlänt (den av paraplymodell). Jag satte ner Agnes i vagnen för att se hur hon satt samt för att kolla hur allting på den fungerade. När jag satte dit frontbågen hördes ett klick. Det var tydligen hysteriskt roligt för Agnes börjar skratta , högt! varje nytt ljud som uppstod i samband med att jag undersökte vagnen var jätttejättekul och hon skrattade och skrattade, och skrattade.

Agnes har hittat sina fötter nu och de är roliga att pilla på. Hon har också börjar att försöka krypa i magläge. Det ser så himla roligt ut eftersom att hon inte kommer någonstans ännu, stackarn. Det måste vara frustrerande att vara bebis ibland.

Agnes låg och sov i vagnen utomhus förut och jag satt och stekte i solen med iPoden i örat. Fantastiskt. Nygift och lycklig!

Tänk att ha hittat den där stora kärleken OCH skaffat barn. Det var mer än man någonsin kunde drömma om. Resten av händelserna i mitt liv känns nu bara som en bonus.

Fåren bräker, kossorna råmar. Hundarna skäller. Barn skriker förtjust. Här på gården sjuder det av liv. Tänker verkligen njuta av att bo så här. vem vet hur länge vi kommer att göra det.

Det verkar för övrigt som om Agnes håller på att få tänder. Man kan nästan se tänderna nu. De ligger preciiis under ytan, små gaddarna. Det känns som om de borde titta fram vilken dag som helst nu. Bäst att bunkra upp med alvedon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar