Sidvisningar förra veckan

15 mars 2011

TröttARE

Gårdagens fika med Märta och Karin var fantastiskt trevlig. Märta och jag har inte setts på 1 1/2 år. Ändå var allt som vanligt, skönt med riktiga vänner.
Märta och jag lärde känna varandra under min tid som arkeologstudent, back in 2004.
Jag och Agnes bjöds på bakelser och thé. Njutbart, javisst! Älskar att våren är på väg. Särkilt skönt är det att använda bärselen utomhus, så enkelt att stoppa ner Agnes däri och ha fria händer. Dessutom slipper man köra omkring på en tung barnvagn.

Eftermiddagen avlöpte i sportens tecken. Agnes älskar att titta på sport på TV, är det hem till gården eller nåt annat trams vrider hon bort huvudet. Men är det bandy, fotboll eller annat sitter hon som klistrad. Det bådar gott för framtiden!
Sen kom kvällen. Agnes somnade lugnt och utan knussel 21.20. Inget vridande och vändande. Då kunde inte undertecknad komma till ro. Låg och vred och vände på mig i sängen, uppe i varv. Dödstrött och pigg på samma gång.
Vansinne. Insomnian pågick hela natten. När jag väl lyckades somna drömde jag en mardröm som jag bara var tvungen att vakna ifrån. Tillbaka på ruta ett. Kontenta:
4 timmars sömn, ca.

Vad tror ni Therése gör när hon känner sig som ett lik och bara vill gråta? Hon går inte och vilar. Hon bestämmer sig för att köra ett pass Zumba. För er oinvigda är det en träning där man ska dansa sig i form. Salsa, Merengue, calypso mm. Man man ju bara konstatera att man inte direkt dansar som en sexig latinobrutta med tvättbräda, utan mer som ett osmidigt kylskåp. Men roligt var det, och svettig blev man. Agnes satt bredvid med världens största flin. Hon tyckte nog inte heller att jag såg klok ut.

Nu är jag aningens piggare och ska ta med Agnes till affären. Handlingstajm!

Ikväll borde ögonen fullkomligt ramla ihop. They have to.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar