Sidvisningar förra veckan

14 mars 2011

Trött

är mamman idag. I natt sov Agnes oroligt med stort O. Agnes Elvisp Lilja.
Vi har inget riktigt svar på varför och vi orkar liksom inte spekulera särskilt mycket i det heller. Så här är det ibland helt enkelt.
Personligen tror jag att hon ville bajsa för hon låg och klämde i sömnen.
Annars var det visp visp från sida till sida med huvudet hela natten lång nästan.
Ibland pep hon till och grimaserade med hela ansiktet. Tårarna var inte långt borta. Mardrömmar kanske?
05.30 vaknar Agnes. Hör och häpna! Hon brukar aldrig vakna på natten (lyxproblem jag vet) men det var något konstigt med denna natten. Katterna var också helt vilda. De jagade en monsterfluga som lyckats ta sig in i vårt hus. Surret lät som en motorsåg. Typ.
Att få Agnes att somna om var inte lätt med tanke på att det började ljusna ute. Men det gick. Och hon fortsatte sova oroligt ända fram till 09.45.
Mamman har inte sovit många timmar men är glad ändå. Ruggigt svårt att hålla ögonen öppna bara. Ibland är det synd att man inte dricker kaffe, tror jag.

Idag ska vi in till stan och hälsa på Märta och Smutsiga Karin. Anledningen till att Karin kallas så är intern och har en del att göra med en viss fest, om ni undrade.

Så det är bara att smörja ögonen med den svindyra "ta-bort-påsar-krämen", tuta, och köra.

1 kommentar:

  1. Kaffe är bra om det funkar. På mig funkar det inte, men det är lite gott ändå så därför dricker jag det. Hahaha smutsiga Karin...det var roligt!! Hälsa brudarna!
    Och var har du köpt den dyra bort med påsarna krämen? Funkar den? Miss you love! kram kram

    SvaraRadera