Sidvisningar förra veckan

16 mars 2011

Sol ute sol i sinnet

Idag har jag och Agnes bara varit hemma på gården. Gått en promenad med vagnen, vårdat själen med solsken. Lyssnat på musik. Lekt. Agnes gör små förtjusta utrop mest hela tiden, och leker med sina händer. Mamman är piggare idag. Hon och pappan lyssnade på Eva Dahlgrens sommarpratarprogram från år 2010 i iPoden efter att Agnes somnat. Tycker om de där stunderna, när vi ligger där tillsammans i mörkret och lyssnar på en annan människas livsöde. Hand i hand. Vi har ju valt att gå och lägga oss samtidigt som Agnes. Så länge hon ammar och därmed mestadels sover i vår säng är det den bästa lösningen för oss. Saker får ha sin tid och det är så här när man har en liten bebis. Man kan ha egentid på många olika sätt.

Snart kommer pappan hem och då blir det mys med GW på SvtPlay.
Bjuder på en dagens Agnes. Hon är för go lillskruttan.




Ett stort tack också till Agnes underbara farföräldrar som hjälper mig att uppfylla Magnus barndomsdröm och förvandla den till en 30-årspresent. dags att skaffa pass snart med andra ord!

Ps. Läste nyss en artikel om en jägare som skjutit en hare och därefter fått harpest. Jag brast ut i ett högt och ljudligt spontanskratt. Det var bland det roligaste jag läst. Snacka om Karma. Ds.

2 kommentarer:

  1. jaaa... läste själv inlägget och insåg lite knaset i att vänta, varför egentligen. var har ni köpt skydden? :)

    SvaraRadera
  2. Vad underbart ni verkar ha det med snuttan! Själv blir jag bara torterad i skolan - dock ompysslad hemma =)

    SvaraRadera