Sidvisningar förra veckan

17 mars 2011

Torsdagsfunderingar

Efter en underbar lunch hos bästa Malin i stan (paj och sallad) är vi nu hemma igen Agnes och jag. Den sistnämnda sover bredvid under sin tummenfilt.
Hon hade inte alls någon lust med äventyr idag och bjöd på sitt allra bästa gnällspikshumör. Så är det ibland.




Själv ligger jag här och funderar på smakportioner. Helamma i 6 månader som WHO rekommenderar, eller introducera mat långsamt redan nu? Jag vet inte. Man vill ju inte få BVC-tanterna på halsen. Samtidigt känner jag att beslutet är vårt och ingen annans.
Om Agnes ska få vegetarisk kost eller inte är också en bra fråga. Ett litet dilemma.
Jag äter fisk och ägg och mjölkprodukter. Rött kött däremot gillas inte. Det är inte särskilt nyttigt heller. Fullt med omättat fett. För mig är kopplingen mellan rött kött och lik otroligt stark. Så ofräscht liksom. Men sen var det där med järn förstås.
När Agnes är större får hon naturligtvis bestämma själv hur hon vill göra. Då ska jag visa henne alla vetenskapliga studier som konkluderar att vegetarianer lever längre..haha.

2 kommentarer:

  1. Om hon är intresserad när ni äter så tycker jag du kan börja ge henne lite smakisar nu om du känner för det, men det är ju ingen stress heller liksom. köttet kommer ju ändå inte in i bilden förren 6-8 månader så det har du ett tag till att fundera på ;)

    Vi har just avverkat första flaskan havrevälling nu. vi håller nästan andan här hemma. magknip? sova länge? vakna som vanligt? den som lever får se!

    SvaraRadera
  2. Mitt tips är att inte bry sig om BVC-tanterna överhuvudtaget. Gör det som känns rätt för dig. Att hon kanske planar lite i vikt nu efter 4 månader är helt normalt och ingenting att oroa sig för. Hon kommer igen fina Agnes. Undrar om man får se henne live någon gång framöver. Det vore kul. Ska ni på Karin och Anders Hedmans bröllop?

    SvaraRadera