Sidvisningar förra veckan

18 mars 2011

Det är mycket

närhet just nu. Närhet är det nya svart, iallafall i Agnes lilla värld.
Vid sovstunderna på dagen måste man pussa på kind och ligga nära, annars blir hon ledsen i ögat. På kvällen likaså. Det oroliga vridandet och vändandet upphör om man ligger tätt intill, ända tills djupsömnen inträder. De små, knubbiga händerna grabbar tag i håret, tröjan, vadsomhelst. Allt för att hålla mig kvar hos henne. Hon vet vem jag är. I Agnes värld är jag lika med trygghet, jag uppfyller en livsviktig funktion. Det känns gudomligt. Meningen med livet har aldrig varit tydligare.

Idag är det fredag. Vädret är grått och jag känner mig matt och grå. Men ett glädjefönster står på glänt därinne i själslig vrå. Den 29 april åker vi, Agnes första flygresa. Skräckblandad förtjusning.

Dags att ta tag i tvätten. Använder mitt nya sköljmedel som ursäkt för att få tvätta mest hela tiden. Det doftar som en tropisk fruktdrink med lite för mycket alkohol i. Man blir alldeles yr i skallen men oj vad gott det luktar om kläderna sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar