Sidvisningar förra veckan

25 januari 2011

Trött tjej och trött mamma


Så här trött kan man vara ibland. Särskilt efter en tur till stan.

Snöflingorna virvlar runt utanför fönstret med full styrka så vi blir inomhus resten av dagen och myser. Agnes väger nu 6030 g, inte illa pinkat.


Idag är det mamman som är övertrött. Går omkring här hemma och känner mig lite smått snurrig. Det är femte natten jag inte kan sova ordentligt. Insomnia. Lillan sover som en stock, jag har haft svårare att komma till ro. Nu känner jag mig nästan lite sjuk. Har inte kunnat slumra en stund på dagarna heller. Det är som om min kropp vägrar sova, förnekar mig sömn.

Måste komma till botten med detta, finna anledningen till sömnproblemet.

I natt berodde det iofs på att Agnes använde mig som levande napp, ville amma mest hela tiden. Snutt snutt snutt. Så fort jag flyttade mig en cm sträckte hon ut armen efter mig, eller stoppade in hela näven i munnen och sög på den.

Hon gjorde samma sak nyss och då tog hon faktiskt nappen så vi får hoppas att det fungerar även i natt.


Man vet att man är övertrött när det känns som om man håller på att förlora förståndet. Jag läste denna artikel: http://www.unt.se/ekonomi/konsument/fangelse-for-bajsande-kund-1216756.aspx och höll bokstavligen på att skratta ihjäl mig, samtidigt som jag grät. Det var ett hest lite galet skratt och det höll i sig i nästan fem minuter.


Jag hoppas verkligen att jag får sova inatt. Håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar