Sidvisningar förra veckan

24 januari 2011

I helgen har vi

inte gjort många knop, mer än promenader i den vackra vintervädret som varit här på landet.
Det riktigt gnistrade om träden och ovanför åkrarna svävade slöjor av dimma. Det kändes som att vi vandrade bland molnen.

Jag & Mange har upptäckt svenska spels hemsida. Men ni kan vara lugna, vi lovar att inte spela bort Agnes spargrispengar. Jag vann 200 kr på Keno. Det är galet kul med turspel tycker jag, även om det är ganska omöjligt att vinna några större summor.

Zlatan på TV, det missar vi sällan här hemma. Agnes verkar gilla Zlatan, jag har nog sett hur hon försöker verbalisera sin beundran. Hon jollrar och ler när hon ser honom, hon har lite svårt att säga Z bara...

Agnes har börjat upptäcka Labangubbarna som sitter på hennes babysitter, hon plockar med dem och ger dem käftsmällar. Det ser riktigt roligt ut.

Igår söndag fick jag och Mange av någon anledning för oss att släcka för natten när Agnes bara hade varit vaken i 45 minuter efter sin senaste sovstund. Vi tyckte att hon verkade trött för att hon gnuggade sig i ögat. Vi tänkte inte på att hon ju faktiskt kunde fått en smula- eller ett av alla de miljoner katthår som berikar vår inomhusmiljö i ögat.
Det skulle vi aldrig ha gjort.
Så förbannad hon blev. Ursinnig. Sen matvägrade hon helt sonika och gallskrek ännu mer. Ingenting hjälpte. Bara att tända ljuset. Men det var liksom för sent. Hon var för arg för att vilja busa, när hon jollrade lät det mest som om hon skällde ut oss efter noter.
När ca 2 timmar passerat blev lilla damen så klart övertrött istället och skrek ännu värre, ända tills hon däckade av utmattning och vi kunde lägga ner henne i sängen.
Sedan sov hon med oss i stora sängen hela natten och andades så tyst att jag var tvungen att kontrollera att hon verkligen levde fortfarande.

Det är ingen barnlek det här med att ha barn ska ni veta. Ujujuj.
Idag är jag trött med stort T och förbannar mig själv för att jag aldrig blir "vuxen" nog att sörpla litervis med koffein varje år, som de andra svenskarna.

Idag är allt som vanligt igen. Nu ska jag busa med min goa unge, hon älskar när man knäpper med fingrarna och sjunger för henne. Favoritlåten för tillf'älet är Neil Young - heart of gold. Sedan ska det lagas våfflor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar