Sidvisningar förra veckan

15 december 2010

Noli turbare circulos meos

Ojojojoj. Vad jag är trött idag. Inte ens den svindyra ögonkrämen från Clinique kan trolla bort de monsterstora påsarna under ögonen.

Agnes hade en vägra-sova period igår. Hela dagen var hon lugn som den lugnaste av filbunkar. Ända tills hon antagligen fattade att pappa inte kommer hem kl 17.30 som vanligt för han var på after work med två kompisar. Man rubbar inte Agnes cirklar ostraffat, det kan jag säga.

Agnes är van vid pappas regelbundna hemkomst; att vi tittar lite på GW eller nåt annat på svt play för att sedan släcka lampan vid 21.30.

Pappa kom hem kl 22 igår. Det tog hus i helvete. Agnes bestämde sig för att tjura. Big time.
Det blev en festlig kavalkad av amning, putta tillbaka nappen sjuhundraelva gånger och bära i famnen innan lillskruttan äntligen somnade ,utmattad, vid halv två.

I skrivande stund ligger jag inklämd i sängen mellan ett stycke sovande bebis och dito katt. Tror vi får glömma den där vagnpromenaden idag eftersom att solen envisas med att gå ner klockan 15. Satans vinter.

Nu ska jag avsluta detta inlägg med att berätta för er att jag lyckats klicka hem nästan alla julklappar, hurra vad jag är bra! Tror bestämt jag firar med en 10 minuters powernap.

1 kommentar:

  1. Men lilla gumman då! :) ja det är såå jobbigt när man inte får sova. försök vila när hon vilar under dagen, jag är SÄMST på det, men det ska visst vara bra har jag hört ;)
    Måste ses snart igen, nästa veckan nåt? eller är det full rulle med julstök? kanske en vända på stan? annars får vi planera in nåt efter storhelgerna!
    kram på er!

    SvaraRadera