Sidvisningar förra veckan

17 december 2010

Som 5 mjölkpaket


Idag har vi legat och snackat jag och Agnes. Vi har avhandlat viktiga ämnen som väder och vind, det senaste catwalksmodet från Paris, dagens tv-tablå och huruvida "Brangelinas" äktenskap verkligen kommer att hålla i längden.

Sanningen är att det mest var jag som pratade. Agnes låg mest och kämpade emot John Blund. Hon låg och klippte med ögonlocken och utstötte endast ett och annat joller emellanåt av ren artighet. Nu har hon tvärdäckat och jag idkar egentid, dvs slösurfning. Vilken lyx! Numera värderas t.o.m toalettbesök som värdefull egentid..

Jag har upptäckt en bra metod för att inte kliva rakt ner i sunkiga morsan-träsket; ni vet gå i mjölk och kräksfläckig pyjamas hela dagen, med håret ihopklistrat i en enda stor dreadlock därbak. Jag är ett stort fan av 90-talsgrunge men dreads har jag inte haft sedan jag var 19 år, var på Roskilde festival och inte duschade på 1 vecka.
Jag försöker att gå upp varje morgon, klä mig och göra mig fin. Smörja ansiktet med dyr och lyxig ansiktskräm, sminka mig.
Det gör under för humöret. Lyssnar på mina spotifylistor, minns vem jag var innan jag skaffade barn. Superviktigt. Det kan vara lätt att tappa bort sig själv i denna känslostorm det innebär att bli förälder.

Agnes har sprängt 5 kilos vallen med 135 gram. Jag måste börja gymma. Eller iallafall träna med hantlar. Annars kommer jag snart att tappa mitt barn och det vill vi ju inte.

Trött tjej

1 kommentar:

  1. Vilken sötnos. Hon ser välmående ut. Förresten nu vet jag hur det känns att gå över tiden. Inte roligt alls. Har ju fått mina barn innan BF tidigare, men nu ska jag tydligen vänta och vänta. Är säker på att det inte blir nåt före jul. Kram

    SvaraRadera