Sidvisningar förra veckan

10 december 2010

Kink och gnäll-kväll part 2

Idag fick Agnes sova ut. Hon vaknade halv tolv efter 8 timmars sömn.
Mamman hennes, alltså jag, har däremot kanske sovit ca 5 timmar. Jag har oerhört svårt att somna när jag har passerat övertrötthetströskeln och ligger därefter och vrider och vänder på mig. Jag bad en stilla bön om att kinkigheten skulle gå över idag men då jag fortfarande var trött och lite smått irriterad pga det smittade det nog av sig på Agnes - som också fortfarande var övertrött.

Det såg ut som om dagen skulle bli en upprepning av gårdagen men när jag var så trött att jag inte längre orkade vara kinkig - somnade plötsligt Agnes och sov 4 timmar i sträck på eftermiddagen. Hon började hämta igen sömn med andra ord. Precis som förra helgen.

Jag och Mange hann kramas lite, kollade på Grotesco på Svt play och sedan gjorde jag något jag inte gjort sedan Agnes blev till - åkte ifrån henne.
Jag tog bilden och åkte och handlade. Det var skönt och hemskt på samma gång.
Skönt att komma iväg en stund och bara vrida upp bilradion på max. Skitsamma om det var Rix FM på liksom.
Hemskt för att jag saknade Agnes och för att jag var så trött att jag kände mig full när jag vimsade omkring i butiken. Tror jag spenderade en kvart på att leta efter kattmaten, trots att jag vet var den står...

I skrivande stund har Agnes just ätit och nu sover hon igen.
Mammas lilla gumma.

Kom just på att det är julafton om två veckor. Har inte ens julpyntat om sanningen ska fram. Kanske skulle nätshoppa lite julklappar! Oj oj vad tiden går fort!
Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar