Sidvisningar förra veckan

30 november 2010

Winter wonderland

Jag blir galen på detta väder och på minusgraderna. De är inte mina vänner.
Det är mysigt med vinter - i teorin.

Visst, det finns stunder när öppna spisen är tänd och man är på humör som vintern är välkommen. När man dricker glögg och äter pepparkakor eller äter julmiddag.
För det är egentligen vid julen som det ska vara snö. För min del kan snön gärna få komma den 22 december och sedan snällt smälta bort 1 januari.

Inte ens katterna vill gå ut nu och då är det kallt.

Idag bestämde jag mig för att trotsa iskylan och ta en vagnpromenad med Agnes.
Det sved och brände i skinnet precis som det gjorde när jag gick i 8:an och badade isvak på gymnastiklektionen. Man var tvungen att lära sig använda isdobbar för att få hägre betyg än G. Därför gick jag tills isen sprack och sprang därefter upp ur vattnet snabbare än Susanna Kallur - med isklumpar till fötter. Satans kallt.

Agnes verkade ganska oberörd och sov mest. Som hon gör ca 19 timmar per dygn.
Nu ska jag kolla senaste Gossip Girl för att få lite flärd i min underbara men totalt oglamourösa vardag.

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar