Sidvisningar förra veckan

1 december 2010

BVC

Idag har vi varit på BVC.
Agnes vägde 4740 g och var 54 cm lång, alltså en ökning med 105 g sedan förra veckan.
Mammas goa tjej. Distriktssköterskan på BVC skrev upp oss i en föräldragrupp som startar här i Björklinge efter nyår. Det ska bli kul att träffa andra föräldrar då och då här i krokarna. Så slipper man åka in till stan varje gång man vill ha bebishäng.
För míg är det nästan viktigare att träffa mina vänner som inte har barn, så att man kan diskutera helt andra saker än allt som har med bebisar att göra - och och bara vara vuxen för en stund.
Jag älskar att vara mamma men för mig är det viktigt att fortsätta göra saker jag gjorde innan Agnes kom till världen. Längtar till det känns ok att åka ifrån henne en stund och ta ett glas vin med en vän, eller gå på en konsert.

Idag är den 17 minus här vilket innebär stanna inomhus, trots solskenet. Kallt är bara förnamnet.
Det är dock verkligen en vacker dag.

Agnes har börjat jollra lite smått och ler väldigt mycket. Pigg och glad tjej!
Hon sover nu precis som brukligt, hon har en ganska förutsägbar dygnsrytm. Jag ligger och slösurfar lite. Drömmer om denna kofta från Alexander Wang. den kan gärna få hänga i min garderob. Finns på www.lagarconne.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar