Sidvisningar förra veckan

28 november 2010

Ute bland folk

Idga var vi en sväng på Gränby Centrum för att utnyttja presentkortet på H&M som jag fick i födelsedagspresent. För er som inte vet vad Gänby Centrum är så kan jag säga att det är ett gigantiskt köpcentrum med typ en triljon affärer i utkanten av Uppsala.
Vi var lite oroliga för hur det skulle gå att ha lillskruttan med oss. Skulle hon börja gallskrika och vad gör vi då?
Vi bestämde oss ganska snabbt för att se till att hon var ordentligt mätt innan avfärd samt att vi helt enkelt fick tackla eventuella problem när de uppstod - om de gjorde det. Det går ju faktiskt att sätta sig ned någonstans och amma om det skulle behövas - eller byta blöja. Numera har man ju utvecklat en radar ´för var skötborden finns någonstans när man är på språng...

Vi åkte iväg och självklart börjar lillan gallskrika i bilen, trots att hon älskar sitt babyskydd och alltid somnar där annars. Efter 5 minuters vrål somnade hon dock och sedan var det inga problem.

Dock hade jag tydligen glömt varför jag är en nätshoppare. Jag hatar verkligen att gå på stan och trängas med en massa svettiga konsumtionslystna människor. Jag får panik på att det är så urbota tråkigt att strosa omkring och shoppa. Går jag på stan med en kompis får jag ingenting köpt - tiden bara snackas bort.
Jag föredrar nätshopping där man i lugn och ro kan klicka hem det man vill ha.

På Gränby Centrum var det proppfullt med folk. Det kändes som om hela jordens befolkning hade hittat dit.
Men det gick bra. Hela familjen fick något från H&M och sedan åkte vi hem i snörusket. Lillan sov sig igenom köer och allt stojande.

På kvällen tittade vi på Henrik Schyfferts "The 90's - ett försvarstal". Vi har sett den tre gånger men det spelar ingen roll.
Jag älskar Henrik Schyffert och den showen är ingenting annat än briljant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar