Sidvisningar förra veckan

1 november 2010

Tjockismagen is still here

och jag har nästan tappat räkningen på hur många dagar över tiden det har gått nu. Har börjat ställa in mig på att det blir igångsättning någon gång denna vecka. Under de senaste dagarna har jag provat några av de "knep" man kan ta till hemma för att skynda på förloppet lite; de flesta av dessa i allra högsta grad experimentella (snudd på myter skulle jag nog säga) och ovetenskapliga.
Det var allt ifrån att storstäda till att nypa sig själv i bröstvårtorna.
Det där med bröstvårtorna gjorde ganska ont men kändes ändå mest trovärdigt då gnuggandet ska frigöra hormonet oxytocin, vilket är detsamma som finns i det värkstimulerande dropp som gör att livmodern dras samman och förlossningen startar.
Jag tröttnade dock rätt snabbt och ser nu istället fram emot att träffa barnmorskan imorgon bitti för att få besked om hur och när bebis ska komma ut.

Lyssnade på ett gammalt avsnitt av sommarpratarna på SRs hemsida ikväll, värd var komikern David Batra. Han är ju för härlig den mannen. Tror att programmet var från sommaren 2008. Det handlade om han och hans frus långa väg till ett barn. Rekommenderas varmt!

1 kommentar:

  1. Har också lyssnat på det avsnittet av sommar, hörde det live när det gick för ett par år sedan. Skulle iväg på någon orienteringsträning och kunde inte gå ur bilen när jag kom fram för jag var bara tvungen att lyssna klart. Hur bra som helst. Skulle kunna lyssna på det igen.

    SvaraRadera