Sidvisningar förra veckan

2 november 2010

November rain

Kl 08 imorse var jag och M i stan och träffade barnmorskan.
En överburenhetskontroll bokades.
På torsdag kl 13 faller domen efter ett ultraljud och undersökning av läkare.
Vilken dag igångsättningen sker beror lite på hur bebis har det inne i magen, samt hur mogen livmoderhalsen är. Sannolikt sker det på torsdag eller fredag.
Enligt barnmorskan är det ganska få som går över tiden så här länge.
Så klart man ska tillhöra den minoriteten, någon måste ju representera den delen av statistiken...

Lillebror kommer hit från södermanland och vaktar kissemissarna, skönt då man slipper tänka på att åka hem och mata dem mitt i barnafödandet.

Drömmer om att kunna springa, svettas, ta ut mig ordentligt. Längtar efter att väga 60 kg igen och komma i mina kläder, känna mig lätt och inte som ett kylskåp.
Vill kunna sova på rygg, ligga på mage, djupandas.

Mållinjen närmar sig och jag börjar bli nervös!

November visar sig annars från sin vanliga sida, med att gråta över skog och mark.
Här har det regnat i princip hela kvällen. Mörkret omsluter. Att flytta utomlands känns som en god idé just nu.

1 kommentar:

  1. vad spännande att det verkligen närmar sig nu då. äntligen! STORT LYCKA TILL. tänk snart har du också din lilla lilla bebis i din famn. det är så man blir lite avis för det är mer fantastiskt än vad det finns ord!
    Kram på dej!

    SvaraRadera