Sidvisningar förra veckan

14 oktober 2010

Vecka 39 + 0

Idag var jag i stan, känns ganska konstigt fortfarande att uttrycka sig på det sättet.
För tre månader sedan bodde jag I stan, i en av de centrala delarna.
Jag kan ärligt talat säga att jag inte saknat stan en sekund. Jag var utled på Uppsala när vi flyttade hit. Visserligen bor vi ju fortfarande i Uppsala kommun och 1,8 mil (15 min på nya E4:an) är ju inte ett enormt avstånd egentligen. Ganska Perfekt faktiskt.
Det är något med att bo på landet som tilltalar mig. Speciellt när man ser rimfrosten på taken en tidig morgon och hästarnas dans i hagen under en blodröd solnedgång. Att få dra ner den klara luften i lungorna, det är guld värt. Jag och M är rörande överens om att när vi köper vårt eget hus inom några år så kommer det garanterat att ligga utanför en stad.

Idag träffade jag min bästa vän. Sara.
Sara bor i hufvudstaden och det är alltid lika underbart att umgås med henne.
Vi åt en god lunch och sedan följde hon med mig till barnmorskan.
Allt var bra med lillan, hjärtat pickade på därinne. Mellan 130-140 slag/minut.
SF-mått 36 cm (för er som inte vet vad det är för mått, googla =)
Hon ligger med huvudet neråt, är dock inte helt fixerad ännu.
Hb-värdet var 118 men det får vara godkänt om man är gravid och dessutom vegetarian..

Jag handlade en amningsBH också, nu är det bara en liten overall till bebis som ska köpas. Stackars lilla barn som måste födas in i detta mörker.

1 kommentar:

  1. Hej Therese, hoppas ni får en bra helg. Jag tittar in här varje dag nu, det är ju så spännande att bebis kan komma när som helst. Lycka till med förlossningen, fantastisk upplevelse ni har framför er.
    Kram

    SvaraRadera