Sidvisningar förra veckan

13 oktober 2010

8 dagar kvar

och inte en tillstymmelse till aktivitet i magen.
Då menar jag inte att bebis inte rör sig därinne, för det gör hon ideligen.
Hon sparkar boll med mina inälvor och dansar på mina revben. Zlatan släng dig i väggen, min lilla dams bicicletas slår dina med hästlängder.
Jag menar att jag inte haft några förvärkar, någon slempropp verkar inte vilja lossna. Och något vatten har definitivt inte gått. Lite molande mensvärk är det enda. Undrar hur det kommer kännas när det väl är igång.

På tal om fotboll så var ju EM-kvalmatchen mot Holland igår ett riktigt sömnpiller.
efter den var jag så trött att jag somnade redan klockan 12 på natten och sov sedan lika många timmar i sträck.

Idag har jag sovit lite till, och kolhydratladdat. Det sägs att förlossningen kräver en jäkla massa energi. Därför ansåg jag det väl motiverat med pizza till middag.

Min sockerkaka blev förresten sjukt god igår. Bara så att ni vet.

Undrar om katterna vet att det ska komma en ny liten familjemedlem snart, de håller sig misstänkt nära mig hela tiden. De vill helst inte vara ute mer en kort stund åt gången (vilket iof kan bero på att det är kallare ute). De beter sig lite skumt åt.
Det ska bli spännande att se hur de reagerar på barnskrik...

Idag har min mormor genomgått en höftledsoperation, hoppas hon mår bra. Det är exakt såna patienter jag har hand om, bara fel sjukhus.

Nu kollar vi på Efterlyst med allas vår Hasse Aro. Men var är Leif GW någonstans?
Han är ersatt med en annan vithårig gubbe, med en riktig praktmustasch. GW come back!! Jag saknar din flämtande andning, trötta ögon och dina khakifärgade västar!
De absolut tristaste inslagen i Efterlyst är dem där privatpersoners ägodelar blivit stulna; typ en mercedes i saltsjöbaden eller en caterpillargrävmaskin i Luleå. Det är sååå ointressant..Idag är det Jan Guillou som blivit bestulen. På årgångsvin och medaljer. Stackars dig Jan. Han erbjuder en hittelön på 50 000 kr om medaljerna återfinns. Snark. Är det synd om Jan nu? Affektionsvärde ja visst men hallå...I-landsproblem eller?

Nu avrundar jag detta inlägg med en av mina favoritlåtar någonsin, en riktig skatt.
Oh ljuva psykedelia.
Lägg dig ner och njut av en av världens grymmaste gitarrister.

1 kommentar:

  1. Hellu,
    Ja matchen igår var inget vidare... men det är bara 4 matcher spelade, så än är inte spelet över ;)

    Du är som jag när det kommer till bloggar, min nuvarande är min typ 10:e och det är faktiskt den första som jag verkligen håller efter... haft den i lite mer än ett år nu *stolt*

    På något konstigt j*vla vänster så vill man att andra ska veta vad man har för sig... kanske för att man är så nedrans nyfiken själv!? :P

    Trist med grannkatten, här har vi inet sett till strykarkatten på ett bra tag *skönt*... :)

    Ser fram emot att fortsätta läsa din blogg! Och hålla utkik efter lilla Agnes! :)

    kram

    SvaraRadera