Sidvisningar förra veckan

18 oktober 2010

Mysteriet är löst

äntligen kan jag sova gott om nätterna igen. Jag har svaret, på Leif GW's mystiska försvinnande från Efterlyst. Han har startat en alldeles egen serie, som ska börja sändas imorgon tisdag. Den kommer självklart att handla om brott, vad annars att göra för en professor i kriminologi liksom?
Skönt att se Leffe på egna ben!



Idag har jag vilat. Har ett enormt behov av just vila känner jag. Har alternerat mellan härlig djupsömn och några avsnitt av Family Guy. En tallrik chokladglass med bananer står näst på tur. Det kan ju låta som att jag latar mig, jag föredrar ordet uppladdning. Inför det som komma skall.

Har nästan slut på schampo här hemma så det är väl lägligt att klicka hem några flaskor från märket Björk & Berries. Naturliga, väldoftande och viktigast av allt: ej testade på djur. Har svårt att förstå varför människor fortfarande köper produkter som orsakar djurs lidande, när de vet att det finns likvärdiga alternativ. Det känns ganska vidrigt att folk faktiskt värderar sin fåfänga högre än levande varelser.
Tacka vet jag The Body Shop och L'Occitane. De har bra grejer och de bryr sig.
Gör ett aktivt val du med.

2 kommentarer:

  1. Var köper du detta djurvänliga shampoo, balsam!? En annan tillhör tyvärr dem som köper de o-(djur)hälsosamma produkterna... helt enkelt pga att de är lätta att få tag på och tyvärr pga okunskap :S

    SvaraRadera
  2. Leif var kanon idag. Snacka om att vara självsäker. Kanske retar gallfeber på sina poliskollegor, men det får de tåla tycker jag. Ingen bebis ännu antar jag, men snart så. Lycka till

    SvaraRadera