Sidvisningar förra veckan

10 oktober 2011

Sune, 28/2 1995 - 10/10 2011



En älskad vän har vandrat vidare efter ett långt och fint kattliv.

Du fanns där i vått och torrt. Du gav av dig själv och krävde inte mycket i gengäld.

Du fanns där i glädje som sorg. När tonårsångesten lade dunkla skuggor över min tillvaro fanns du där, när jag tog stapplande steg ut i vuxenlivet fanns du där.
Du mötte mig i dörren när jag kom hem från skolan, alltid med ett glatt jamande.
Du följde mig vart jag än gick när vi var ute, nästan som en hund.

Jag minns när vi hämtade dig. Det var kallt ute och du kröp in under pappas skinnjacka. Jag minns första gången du kände friheten i att vara ute; du låg i solen på baksidan och man riktigt såg hur du njöt.

I 16,5 år fick du leva det liv du själv önskade. Ett liv fyllt av kärlek och råttor, gos och god mat.

Nu vilar du i minneslunden bakom ett växthus någonstans i en liten svensk stad. Där ska jag hälsa på dig.

Jag saknar dig redan gamle kompis. Sov så gott.

2 kommentarer:

  1. r.i.p sune - krusbärsvägens kattkung!

    SvaraRadera
  2. Vilket bra liv han fick Sune. Det får du tänka tillbaka på när du saknar honom som mest.

    SvaraRadera