Sidvisningar förra veckan

8 september 2011

God natt





Agnes är klädd i sin fina pyjamas från GAP Baby. Det är sovdags.
Dagen har varit regnig och dyster. Vi var och shoppade lite för att muntra upp oss.
Vi åkte till Ö&B.
Jag älskar lågprisaffärer. De får mig att känna mig rik. Det känns ju så billigt, som om man fyndar hela tiden. - Oj, en potatisskalare för en femma, den ska vi ha. Så låter det i mitt huvud.
Jag är fullkomligt medveten om att man ofta handlar mer i lågprisaffärer, resultatsumman blir därför oftast inte så billig. Detta eftersom att man köper mer än man tänkt från början. Jag kallar det IKEA-syndromet.
Känns lite samma grej som att äta light-produkter. Då äter man mer istället, det är ju så fettsnålt!
Ööh, nej.

Imorgon är det pappans sista dag på jobbet innan pappaledigheten. Det ska bli så underbart att ha honom hemma. De kommande fem månaderna blir nästan som semester, eftersom att jag jobbar natt får vi mer tid tillsammans. Har fått mitt fasta schema nu, som rullar på i fem veckor för att därefter börja om igen.
Har räknat ut att jag jobbar hela julhelgen, blir fina pengar det! Ännu bättre är att agnes kommer att gå på dagis max 3 dagar i veckan. Oftast endast 2 dagar per vecka. Fantastiskt. Att ha ett abete med flexibla tider känns otroligt bra när man har småbarn. Ser fram emot att börja jobba igen, är galet understimulerad nu. Har inte jobbat sedan i juli förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar