Sidvisningar förra veckan

29 maj 2011

Upp och ner

är det minsta man kan säga om natten som var.
De sista dagarna har Agnes varit jättegrinig efter sista sovomgången innan vi lagt henne för natten. Då tänkte vi att det kanske är bäst att hoppa över den sista sovomgången så att hon är ordentligt trött till natten. Sömnmönstret förändras ju när de blir äldre och då får man hänga med i svängarna.
Sagt och gjort. Hon fick vara vaken i närmare 5 timmar varpå vi lade henne att sova kl 20.00. Kl 22.10 vaknar Agnes, som ligger i sin säng, och tror att vi ska leka.
Efter några ryggstrykningar, nappen in och smek över pannan somnar lilla damen om.
Kl 02 är det dags igen. Undertecknad har inte somnat ÄN och är måttligt road av det.
Katterna kommer i omgångar och vill gosa.
Min älskade make har stresshosta vilket han har haft ett tag nu. Arbetsbördan på jobbet är inte att leka med.
Agnes får nu komma över i vår säng och somnar om på ett litet kick.
Klockan 09.30(!) slår fröken upp sina vackra blå efter att ha varit vaken ytterligare en gång, kl 05-05.30....Jag sov väl 5 timmar max och är helt utpumpad.
Har haft enorma sömnproblem de sista veckorna. Ligger och funderar på alllt mellan himmel och jord. Tiden efter att vi släckt och Agnes somnat är den enda tiden då jag på riktigt är ensam med mina tankar. Inte konstigt man inte kan varva ner då.

Ikväll ska vi justera tillbaka till det sömnmönster Agnes hade innan. Det fungerade i allafall och då vaknar hon max 1 gång varje natt.

Vi försöker lära henne att sova i sin egen säng nu så gott det går, samt att sakta vänja henne av med nattamningen. Detta då jag ju ska arbeta just natt om några månader. Just nu känns det mest som om amningen nattetid är en trygghetsgrej snarare än att hon är hungrig. Dock är Agnes inne i någon slags separationsångestfas vilket gör det svårare då hon ju vill känna att jag finns i närheten när vi sover.
Har just klickat hem en snuttefilt i lagom storlek med Pingumotiv. Ska bära den under kläderna en hel dag och stänka lite bröstmjölk på den... Så kan vi dela på jobbet jag och snutten. Vi får se hur det går!

Nu ska jag ta fram mina husmoderligaste skills och baka en pulverkaka för idag kommer min fina Maja på besök och då blir det fika i bersån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar