Sidvisningar förra veckan

24 mars 2011

Nytt i garderoben


Tillät mig att shoppa lite på ebay. Det är verkligen en fantastisk affär. Vad man än önskar finns på detta världens torg. Det finns enormt mycket söta barnkläder förstås, och billiga! Det man alltid måste ha i bakhuvudet när man handlar från utländska säljare är frakten. Den ska ju inkluderas i slutpriset. Först då kan man avgöra om det blir billigt. Dollarn är ju tursamt nog rätt låg för tillfället. Valutor ska man också ha koll på. Undertecknad är en rutinerad ebay:are vid det här laget...mången paket har passerat tullgränser för min skull...


Det blev tillslut en mörkblå vårjacka från BabyGap och ett par röda Converse till Agnes (så att hon kan matcha mamma och pappa).


Gårdagen var annars lugn och skön. Ingen stress, bara vara hemma. På kvällen blev det strömavbrott i hela Björklingeområdet så då fick vi plocka fram stearinljusen. Det blir ju beckmörkt på gården så det var tur vi hade några hemma. Där åt vi kladdkaka i dunklet, och lekte med lillan. Mys. Jag satt samtidigt och funderade på hur de gjorde förr, och hur amishfolket har det.

Hur mysigt det än var med stearinljus tända var ingen gladare än jag när strömmen åter slogs på och alla bekvämligheter fanns till förfogande. Hade det bara varit jag och M hade det varit mysigt och lite spännande kanske. Men bebis och strömavbrott är inte en lyckad kombination, i det långa loppet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar