Sidvisningar förra veckan

25 mars 2011

Denna blåsiga dag

har jag och Agnes ägnat åt att s t ä d a.

Vi har skurat, vi har dammat, vi har moppat och vi har torkat. Ö v e r a l l t.

Nu kan man äta middag från vårt köksgolv, om man nu skulle vara sugen på att vara lite kulturell.


I förmiddags var vi i stan och ordnade pass åt oss alla tre. Jag har bytt namn, M:s hade passerat bäst före datum och lillan har ju inget alls. Tekniken har ju avancerat en del sedan mitt sista besök på en passexpedition våren 2004. Nu är det inte "fyll i en lapp, visa leg , betala och sen är det klart". Nu är det fotoautomat med fingeravtryck och hela faderullan.

Vi blev expedierade av en ung pojkpolis med halmstadsblekt hår och charmig attityd. Han tyckte att M såg ut som Peter Forsberg på sitt foto. Det tyckte jag var hysteriskt roligt. Jag kanske bjuder på en bild när passen är klara om cirka en veckas tid. Agnes såg ut som världens sötaste smällkaramell på sin bild. Undertecknad såg ut som en trött psykopat, eller försökte efter att pojkspolingen upplyst om att man inte FÅR se glad ut på passfoton. Man ska se neutral ut, tydligen. 1200 kronor fattigare lämnade vi polishuset. Nu är vi hemma. Agnes och jag har uppfunnit en egen lek. Den går ut på att hon stoppar in sina fingrar i min mun. Jag låtsas äta upp dem. Det är superkul tycker hon. Nu gör hon det varje gång jag bär henne i min famn.

En annan grej hon pysslar med är att stoppa upp ett finger i min näsa under amning. Superskönt.


Nu ska jag dansa Zumba. jag har äntligen hittat rätt träningsform. Att man inte ser ut som en sexig latinobrutta med tvättbrädemage är väl en annan sak. Sen garvar man ju ihjäl sig åt de töntiga instruktörerna i filmen. Men jag har gått ner 1 kg på en vecka genom att skaka min rumpa. Jajjemän!





Glad fredag på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar