Sidvisningar förra veckan

25 oktober 2010

Sport

Vaknade kl 12.36 idag, drömde att jag blev jagad av en cyklop.
Undrar var "inspirationen" till den drömmen kom ifrån. Jag kan inte minnas att jag sett någon cyklop på stan på senaste, eller i någon halvkass B-skräckis.
Mitt undermedvetna verkar onekligen vara ett spännande ställe!

När cyklopens läskiga enögda uppsyn lämnat min näthinna gick jag och tittade en stund på Animal Planet. Där var det Animal Cops. Tänk om vi hade motsvarigheten till deras djurpolis här i Sverige istället för den sega byråkratiska process vi har nu, som oftast snarare missgynnar vanvårdade djur än tvärtom. Animal Cops omhändertar djur på plats, ger massiva böter och ofta fängelse. Där daltas det inte och djur har verkligen rättigheter. Hands on, hands up liksom.

Sen blev det sportkväll. Storvreta IBK förlorade snöpligt mot Falun på hemmaplan, på TV. Det har inte varit deras säsong ännu riktigt. Men kanske är det svårt att finna motivationen efter att ha vunnit både Sm-guld och Europacupen. Zlatan baljade i allafall mot Napoli med sitt randiga Milan och jag och Mange sken upp i stora leenden. Vi gillar Zlatan. Zlatan är cool.

Det var den kvällen. Ingen bebis har tittat ut ännu.
Jag avslutar kvällen med en låt som jag och min pappa brukar grina ihop till efter några glas vin. Den är så otroligt fin, och sorglig. Sade jag att den är otroligt fin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar