Sidvisningar förra veckan

6 augusti 2011

Längtan

Oh vad jag längtade efter att få flytta in i vårt "lägenhetsradhus" idag.
Trots att det är lång tid kvar har jag i princip redan tänkt ut hur det ska se ut inuti. Det kommer bli så fint.
Jag har inget vidare tålamod när det gäller att vänta på saker. Har aldrig haft det.

Jag kommer alltid att vara SÅ glad för att vi provade att bo i hus på landet. Det har gett mig ovärderliga erfarenheter. Hade vi inte gjort denna resa hade vi med all säkerhet köpt ett gammalt trähus på landet med äppelträd och en gigantisk trädgård.

Det är så skönt när man inser att man kan gå sin egen väg, och att alla inte är menade att ha hus. Kan verkligen rekommendera att prova på till de som känner sig det minsta osäkra.

Saknar stan idag också, trodde inte jag skulle säga det redan efter ett år på landet men oj vad jag vill bo i Uppsala igen. Trodde aldrig att jag skulle vilja att min dotter skulle få växa upp i stan. Men nu känner jag det. Jag vill att hon ska ha nära till aktiviteter, bo i ett mångkulturellt samhälle. Ha mycket att välja på.
OM det mot förmodan blir ett radhus eller hus en dag, då ska det vara i stan.

Älskade Uppsala, snart kommer vi tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar