Sidvisningar förra veckan

18 juni 2011

I dare you!

Vad har ni för drömmar här i livet?

7 Saker som ni bara måste hinna med innan ni trillar av pinn?
Nu menar jag inte självklarheter som att ni eller era familjer ska vara friska och att ni ska få se era barn växa upp. Det fattar jag med. Nu vill jag höra vad NI personligen drömmer om. Var egoistiska, och tillåt er att låta tanken sväva iväg. För ni vet väl att allt är möjligt nuförtiden?

En extra utmaning till er som jag vet läser bloggen regelbundet.
Michaela, Sara, Lisa. Jag utmanar er att skriva ett inlägg på era bloggar där ni spaltar upp era 7 drömmar.

Här kommer mina 7 livsdrömmar:

1. RESA. Jag älskar att se nya platser och behöver komma iväg flera gånger per år för att sätta guldkant på mitt liv. Jag behöver miljöombyte ofta. Australien/Nya Zeeland, Tahiti, Normandie, Capri, tågluffa runt i Europa, åka på oktoberfest i München, gå på hockey i Kanada, spendera en månad i New York, bila genom USA, Irland, Skottland, ja listan kan göras lång på önskade destinationer. En sak kan jag säga om resandet och det är att jag inte är nån chartertjej. Här blir det inga charterresor med Bamseklubb. Agnes ska få resa jorden runt. Jag längtar!!!!

2. Skriva en bok. Jag har inga ambitioner att ge ut den. Jag vill bara skriva en.

3. Köpa en liten lägenhet vid en piazza i Rom, staden där min själ trivs. Jag tror på allvar att jag varit romare i ett tidigare liv. Jag känner mig så hemma i den eviga staden. Har väl varit där ett tjugotal gånger sedan jag var 18 år och bott där ett halvår sammanlagt skulle jag tro.
I lägenheten ska jag spendera mycket tid på balkongen, där jag odlar örter och dricker rödvin. Där ska jag sitta och titta på när solen sakta sänker sig över pinjeträden. Leva la dolce vita.

4. Lära mig segla. Navigare necesse est heter det ju. Att manövrera en båt är lite som att tämja en vildhäst. Att segla i medelhavet......det vore n å t .

5. Lära mig italienska och latin ordentligt. Jag älskar språk och har talang för det.
Grunderna i bägge nyss nämnda språk har jag. Nu vill jag jobba vidare med dem, tala och skriva flytande. Ni som tror att man inte har nytta av latin, ja ni tror fel.

6. Utbilda mig tills jag blir trött på det. Kanske till och med forska/doktorera en vacker dag. Jag älskar att studera och lära mig nya saker.

7. Köpa ett hus/radhus där jag kan leva och frodas med min familj.

Mitt övergripande motto med livet är att aldrig förneka mig själv något.
Vill jag ha en dubbelnougat idag, äter jag en idag.

Det bästa med mina drömmar och mål är att alla är relativt enkla att genomföra. Bara att börja bocka av!

Så, er tur!!

1 kommentar:

  1. Oh shit. Jag får ta och börja nu. Börjar med ett glas Rosé så kanske jag kommer på vad jag vill.

    SvaraRadera