Sidvisningar förra veckan

21 juni 2011

Helgen



gick i löpningens tecken och vi har alla sprungit oss svettiga. Förutom Agnes förstås. Hon har mest legat och jollrat under trädkronornas sus vid Långsjöns strand. Löpning är min nya grej. Det ger mig precis den energi jag behöver för att orka leka med en sprudlande 7 månaders tjej hela dagarna. Konditionen förbättras varje gång, nu orkar jag springa några km utan att gå en enda gång. Har inhandlar ett par löpshorts för att stärka motivationen ytterligare.


Min kropp förtjänar att tas om hand, och Agnes förtjänar att ha en mamma som gör sitt bästa för att hålla sig frisk och i form. Sedan är det hög tid att bli en sund förebild också.

Igår var vi iväg till Klinta och träffade min vän A och hennes nykläcta lilla Sigrid. Att den lilla var otroligt söt kan ni ju förstå. Och så vansinnigt liten. Jag har helt glömt bort den där första tiden. Nu känns Agnes som en stor tjej, nästan vuxen i jämförelse. Galet vad fort tiden går och hur fprt minnet sviker.

Saknar redan min fina bror som förgyllt vår helg. Agnes kommer riktigt bra överens med sin morbror, han har hjälpt till att mata henne och passat henne kortare stunder. Han kommer alldeles säkert att bli en utmärkt pappa en dag.


Nedan kommer bilder från när Agnes lekte i sin myshörna, tätt omgiven av kuddar - och så Chili och Billy. De är två gosedjur som först bodde hos min kollega J men som nu fått ett nytt hem hos oss. Som ni ser fyller de en viktig funktion även om Agnes sitter riktigt stadigt nu.



Det var orientering på TV, på den finska kanalen YLE närmare bestämt. Jukola. Agnes tyckte att det var intressant och tog sig en paus mitt i lekandet, som ni ser. Men sen var hon igång igen!



Och tänk om Picasa kunde fungera tillfredsställande nån gång så att jag kunde skriva bildtexter till bilderna istället...

1 kommentar:

  1. Hon är verkligen otroligt fin Agnes. Har börjat med köksslev och skål ser jag. Perfekta leksaker. Öppna ett skåp i köket med kastruller och annat skoj så roar hon sig säkert länge länge. Ett tips bara. God kväll.

    SvaraRadera