Sidvisningar förra veckan

30 juni 2011

Agnes vet

var lampan är!
Oj oj nu är mamman uppspelt.
När jag säger lampa tittar lill-skrutten alltid mot samma punkt, den stora
lampan i vardagsrummet. Åh jag blir lite tårögd, jag erkänner. Detta är stort.

Just nu ligger Törnosa här bredvid mig. I över en timme har hon sovit. Jag slår vad om att det är värmen som gör sitt. Det här 1800-talshuset förvandlas till en bastu när sommarvärmen slår till. Det är som att gå in i en vägg när man kommer utifrån.
Vi har köpt en monsterfläkt för hela femhundra kronor som ska ersätta vår skramliga dito från Biltema. Jag sätter allt mitt hopp till den här fläkten. Som heter Princess och utlovar svalka, och sägs vara tystare än den tystaste mus.
Vi får se.

Idag står storhandling och middag med GNU på menyn.

Jag bjuder er på en bild av Agnes, tagen i Furuvik av pappans fotointresserade kollega L. Hans kamera kostade nog många tusenlappar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar