Sidvisningar förra veckan

17 maj 2011

Puh

Idag är en riktig skitdag. Jag är gnällig och Agnes humör är inte att leka med. I mitt fall beror dippen i humöret till 70 % på vädret, de resterande 30 % kan bero på att min lilla älskling är missnöjd med det mesta. Sätta på och av kläder = gallskrik. Lägger man henne på rygg = gallskrik. Torka henne runt munnen = gallskrik.
Ingenting är bra. Förutom när jag leker med henne. Hon måste bäras till sömns, lägger jag ner henne innan hon somnat helt resulterar det i, ja ni kan ju gissa: gallskrik.
Om jag bara kunde orka leka bebislekar en hel dag. Det är inte bara svårt att lyckas vara påhittig, det är fysiskt krävande också. Puh igen. Jag minns vad en av pappans kollegor sade när han fick reda på att Agnes var 6 månader; att det hade varit en riktigt jobbig tid. Han har också småbarn.

Bara att torka svetten ur pannan och köra på antar jag. Det blir i allafall en promenad sedan, när regnet behagar försvinna.

Nu ska jag ta mina i-landsproblem och vila mig lite. Agnes sover sött bredvid.

Hur är er dag?

1 kommentar:

  1. Jo dagen har varit bra. Annat var det i lördags då jag bara ville bort från allt. Fy. Från underbart till ett helvete från ena dagen till den andra. Så är småbarnslivet har jag hört och erfarit. I morgon skiner solen på er!

    SvaraRadera