Sidvisningar förra veckan

5 april 2011

Frisk-are

Undertecknad är nu i det närmaste fri från vad som verkar varit ett jobbigt virus. Symtom: Illamående, förlamande trötthet, muskelvärk och förkylning.
Jag mår bättre idag, pappan har sin värsta dag. Igår var det ombytta roller. Tur i oturen att vi inte var lika sjuka samtidigt så att en kunde ta huvudansvaret för Agnes. Hon har lyckats undkomma med förkylning verkar det som, pigg och glad som vanligt.
Det är ju galet svårt att orka med att vara på G när man helst av allt bara vill dra täcket över huvudet och försvinna. Men det går ju inte med en liten bebis som behöver tillsyn hela tiden. TUR att man är två. Ni ensamstående föräldrar därute, hur ni orkar är ett mysterium för mig. Jag beundrar er.

Middagen hemma hos M:s kollega i lördags var mycket trevlig (även om jag kände mig krasslig redan då). Vi bjöds på god mat och en alldeles utomordentligt, makalöst god kaka till efterrätt. Pappans kollega har en faibless för teknikprylar och äger en vansinnigt dyr systemkamera som han fotograferade Agnes med. Nedan ser ni det fina resultatet.



I söndags, innan viruset däckade oss, hann vi med en fika med en av mina finaste vänner E. Hon flyttade ifrån stan för att bli polis. När hon är färdig hoppas vi att hon åter flyttar till Uppsala. Jag saknar våra South Park /Family Guy/ Will Ferrell-dejter med thé och kaffebröd.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni börjar bli friskare. Mycket fint kort på Agnes, hon är superfin.

    SvaraRadera
  2. Å jag saknar er mina älsakde fluffar! Det kommer bli mycket té med citron sen!!! Och kaka....och blöjor också antagligen =)

    SvaraRadera