Sidvisningar förra veckan

12 mars 2011

Svennebanan

Jag och familjen satt just och zappade framför TV:n. Ni vet som man kan göra en helt vanlig lördagskväll. Vi hamnade motvilligt framför melodifestivalen, då det var reklam på alla andra kanaler.
Vi brukar inte titta på melodifestivalen, inte heller följer vi den i medierna.
Idag mindes vi varför vi inte ens skulle titta på melodifestivalen under pistolhot.
En övertänd Linda Bengtzing vrålar på scenen som en duracellkanin på speed i nåt knallgult fodral. Denna trasa bär hon med någon form av strumpbyxeskor som accessoar. Självklart i samma fulgula nyans. Om brottet "fashion faux pas" skulle existera borde ansvarig stylist låsas in på livstid.

Jag och Magnus brukar inte vara fans av sådant som är folkligt och svennebanan. Vi är mer för saturday night live, family guy, seinfeld, south park och annat som är sjukt. Eller sport då förstås. Galen, intelligent humor - och sport. Det är vi det.

Agnes kör annars på som vanligt med sitt lugna, trevliga och okomplicerade sätt. Hon har börjat med att träna rösten. Nu kan hon liksom ställa in den i olika lägen. Falsetten är roligast tycker jag, då låter hon som en tonårspojke som kommit i målbrottet. Sedan är ju det förtjusta skrattet alltid en hit. Gurglandet är också alldeles bedårande.

Hoppas ni har en trevlig lördag, det har vi (om man bortser från de 5 minuter vi såg på melodifestivalen förstås).

2 kommentarer:

  1. Håller med helt. "Ansvarig stylist borde låsas in på livstid" är nog det bästa jag läst idag. Vi pratade om Melodifestivalen hemma och just om Linda B. Jag tycker melodin och klädseln känns som ett skämt/parodi, men det är det ju inte. För henne är det ju allvar och det känns ju otroligt patetiskt.

    SvaraRadera
  2. När det är melodifestival är jag extra glad över att vi inte har TV'n inkopplad jämt. För då kan man inte ens råka se på det! Saknar dig också Billy! Jättejättejättemycket!

    SvaraRadera