Sidvisningar förra veckan

7 mars 2011

Idag

har jag och Agnes en mysdag. En "detfinnsingamåstendag".
Förra veckan var vi i stan nästan varje dag, så nu förtjänar vi en mysbyxdag.
Hittills har vi inte gjort många knop.
Agnes vaknade klockan nio prick och var glad som en lärka.
Jag hade sovit 10 timmar och var rätt glad jag med!
Vi bestämde oss för att dagen skulle gå i musikens tecken.
Innan Agnes gjorde entré i vår värld lyssnade mamman på musik nästan jämt, som hon alltid gjort.
Idag lyssnade vi på "knarkmusik", som en vän brukar kalla genren där The Doors ingår.
Agnes ligger och leker med en skallra på en madrass på golvet, jag sjunger med i texten...- Come on baby light my fire..

Agnes har bytt leksak ser jag, nu´är det prasselboken som intresserar.
Det är spännande att bevittna när hon ska gripa tag i något. Oerhört koncentrerat, långsamt, för hon händerna mot föremålet. Det är perfekt symmetri i rörelsen.
Som en lyftkran som sluter sina gripklor runt tung last. Som mamma blir man glad och upprymd.
När hon sedan flyttar föremålet mellan händerna, ja då blir man ju nästan tårögd av stolthet.

Hejdå från oss ,och Jimpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar