Sidvisningar förra veckan

29 mars 2011

Den här skönheten



klickade jag hem nyss, med regnskydd, frontbåge och myggnät som tillbehör. Chicco Liteway heter den och har tydligen vunnit en massa tester för bästa paraplysulky. Googlade lite och folk verkar mycket nöjda med denna slimmade (6,9 kg) vagn som är godkänd från 0 månader och uppåt, har fullt liggläge och ska vara busenkel att fälla ihop.
Perfekt nu inför Liverpoolresan den 29 april. Vi får se om vagnen håller vad den påstås lova. Jag återkommer med recension.

Idag var jag och Agnes på BVC för en 4 1/2 månaders kontroll. Jag blir alltid så knäpp innan BVC-besök. Blir liksom rödflammig på kinderna, ställer konstiga frågor jag redan vet svaren på och fingrar nervöst på kläderna. Vet inte riktigt anledningen till detta. Det känns som inför en tenta.

Agnes briljerade i fingerfärdighet men var osugen på att vända sig från rygg till mage. "Det kommer vilken dag som helst nu, kvittrade BVC-tanten" och berömde Agnes starka nackmuskulatur. Ja hon är stark som en oxe, Agnes. Tar minst 100 kg i bänkpress.

Agnes blev 'godkänd' på motoriken och ligger helt enligt kurvan vikt och längdmässigt. 7100 g tung och 66,5 cm lång. Huruvida hon inte vänder och vrider på sig ännu är ingenting jag oroar mig för. Det kommer när det kommer. Vill man jämföra barn ska man gå in på skräcksajten familjeliv.se. Sånt sysslar inte jag med. Diskussionerna på den hemsidan gör mig mörkrädd.

Idag ska vi prova smakportioner. Det känns helt rätt nu. Nu kör vi.

1 kommentar:

  1. Man ska ALDRIG jämföra barn. inte nu när dem är små. inte sen när dem är stora. det är bara fel.

    :)

    Härligt att hon gillar potatisen. Maja kräks nästan fortfarande när vi provar potatis här. Men jag ska nog prova med lite basilika (eller annan krydda för den delen) nästa gång! kanske gör susen! :D

    SvaraRadera