Sidvisningar förra veckan

1 mars 2011

1 mars


och här hemma ser det ut som om en bomb nyss briserat. Glöm lite stökigt, det ser ut som om tredje världskriget just har ägt rum.
Damm i så gott som varenda hörn, diskbänken belamrad med disk, smutstvätt i högar. Katthåren invaderar.
Innan ni ringer socialkontoret och berättar att vårt barn lever i ett misärhem ska jag tala om en sak: jag har köpt nya dammsugarpåsar. Nyss, på internet. Bara att klicka i dammsugarmärke och modell. Plättlätt.
Det kommer alltså att bli renare, men inte idag.
Skitsamma, det finns så mycket annat i livet som är viktigare än städning. Det får vara dagens filosofi.

Håller annars på att försöka få styrsel på den hattiga amningen. Agnes har lagt till sig med ovanan att småäta hela tiden. är rädd att hon inte får i sig den kaloririka ,feta mjölken som kommer sist och att hon ska gå ner i vikt. Hon börjar plana lite nämligen. Började med att pumpa ut mjölk och gav på flaska, rejält så att hon blev ordentligt mätt. Sedan tänker jag försöka vänta några timmar, tills hon verkligen är hungrig igen. På det viset kanske hon äter längre och mer vid varje tillfälle. Som hon gjorde förr. Hajar ni?

Idag fyller mammans kusin Kalle 25 år, grattis till honom! Han föddes tydligen natten då olof Palme dog.

Nu ska mamman gå och tvätta ur munnen med något starkt. Hällde i alldeles för mycket salt i pastavattnet. Kanske listerine kan funka. Annars kommer allt att smaka salt idag. Det kanske skulle vara kul i och för sig.

Damen på bilden har nyss kräkts ner sig. Men hon är fin ändå tycker jag!

1 kommentar:

  1. Jag har ett ganska bra litet tips som jag tycker fungerar när de små gärna vill småäta hela tiden och barnet mest får i sig den tunna första mjölken. Du kan prova att amma på samma bröst två gånger i rad innan du ger det andra bröstet. På så sätt är mjölken lite fetare när hon småäter andra gången (eftersom hon då får det "första" bröstet igen). Hoppas du förstår hur jag menar. Hoppas att du hittar ett sätt som fungerar.

    SvaraRadera