Sidvisningar förra veckan

17 februari 2011

Thursday

Idag har vi mest tagit det lugnt här hemma. Promenerat en sväng bland vintervita åkrar och ängar. Tänkt på våren och sommarfärgring. Vi har plockat en del här hemma också, det blir ganska fort stökigt när man har en liten. Sen är inte städning en högprioriterad aktivitet här hemma nuförtiden. Någon riktig housewife blir man väl aldrig antar jag. En sådan som håller hemmet glänsande rent, absolut inte ställer halvfabrikat på middagsbordet och alltid har en sprängfylld kalender.
Jag bakade sockerkaka igår. Det är ungefär så nära jag kommer en typisk hemmafru.

Agnes humör har blivit jämnare igen. Gnället är nästan som bortblåst.
Jag har kommit på vad det var för fel. Hon var förmodligen hungrig. Som förälder är det svårt att hänga med i svängarna ibland. Förr åt hon ca var tredje timme. Nu är det varje timme. Kanske är det någon tillväxtperiod på gång.
Sover oroligt gör hon dock fortfarande ibland. Inatt var hon som en elvisp i sängen. Men sov gjorde hon.

Nu ska jag kika på när Agnes leker med sina händer. Det kan hon göra länge. Ännu mer spännande blir det om hon får leka med mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar