Sidvisningar förra veckan

10 februari 2011

Efterkontroll

Idag var jag och mitt finaste bihang Agnes i stan på MVC. Vi var sjuka förra gången så det blev en månad senare än tänkt. Pratade igenom förlossningen med bästa barnmorskan L vilket var jätteskönt eftersom att jag har lite minnesluckor, även om jag minns det mesta på ett ungefär. Blodtrycket var bra, järnvärdet lite lågt dock så nu blir det till att knapra upp den sista asken Duroferon. Gynundersökningen klarades också av med godkänt betyg. Allt är bra helt enkelt.

Något som inte är bra är att jag går omkring i en feberförkylningsdimma som bara blir tätare och tätare. Känner mig riktigt risig just nu. Det känns som om jag har snor ända upp i frontalloben. Det är inte lätt att orka vara morsa och underhålla sin lillskorpa med lek när man bara vill dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Tur att det finns paracetamol och en pappa som kan avlasta.

1 kommentar:

  1. Japp. Picasa it is. Buslätt! :) och gratis!
    usch ja det är INTE roligt att vara mamma och sjuk. Hoppas du piggar på dig snarast och att lillsnorp slipper sjuka. vi måste ses snart igen sen!

    SvaraRadera