Sidvisningar förra veckan

24 februari 2011

Agnes sover fortfarande

och har gjort så oavbrutet sedan 21.30 igår kväll. Jag vaknade av mig själv kl 09 och nu sitter jag med en delicatoboll i munnen. Jag vet att det inte är frukost, förlåt mamma. Men det är en av fördelarna med att vara vuxen. Att göra som man vill.

Satt och funderade på vilka tecknade barnTV-program jag tyckte om som barn. Hade tillgång till rätt många eftersom att jag växte upp i radhus med kabeltv. Dock var mina absoluta favoriter:

1. Dr Snuggles (den där kamelen Puckly som bodde på molnen, han var bara coolast i världen).

2. Ducktales (hallå, gizmoquack!)

3. Inspector Gadget (90 % för titelmelodin, 10 % för innehållet).

4. Räddningspatrullen (ni vet, det där med Piff Puff och Pärlan. Deras lilla
zeppelinarfarkost var ju urhäftig).

5. Smurfarna (de är ju så blå)

6. Turtles (muterade ninjor i sköldpaddskal med tuffa vapen och snälla hjärtan, som dessutom äter pizza jämt. Kan det bli bättre?)

Bubblare: Denver the last dinosaur



Det som var ganska bra med kabelTV var att trean hade många engelska barnprogram. Det gjorde att man snappade upp språket snabbt! Jag hade MVG i engelska under hela min uppväxt.

Nu ska jag börja göra mig iordning för en tripp till stan, för playdate med Sara och hennes lilla Maja!

Uppdatering:

När mamman packat in barn och babysitter i bilen. Så startar den inte. Det blev kallare inatt. Jag brukar inte bli arg så ofta men idag blev jag riktigt arg.
Jag ville verkligen åka. Men så blev det inte.
Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar