Sidvisningar förra veckan

22 februari 2011

22/2

är det idag vilket snart betyder hejdå februari, hej mars nedräkningsmånad. Ja, för snart är det vår gott folk!
Realiteten just nu är dock att det är så kallt att bilen inte ens startar. Vi hade inte använt bilen på flera dagar när temperaturen kröp långt ner. Skitkul. Det betyder att jag och A i princip är fast hemma på landet. I eftermiddag ska vi kolla igen om gamla Bettan vill hosta igång. Det är snack på pappans jobb om tjänstebil som man även får använda privat vilket ju skulle vara toppen. Ett billån känns som en mindre bra investering, särskilt när man vill köpa radhus/hus i en framtid nära nutid.

Annars går livet sin gilla gång här. Agnes är glad mest hela tiden och tycks njuta av att upptäcka världen. Ibland så mycket att hon glömmer bort att äta. Rättare sagt: hon vill äta men har inte tid. Hon vill hellre titta på allt som rör sig och suga på Labangubbarna i sin sitter. Amningen blir ganska sönderhackad med andra ord. Det blir lite här och lite där. På nätterna äter barnet gudskelov bra.

Agnes har börjat sova i sin egen säng igen och det har gått bra! Inatt sov undertecknad som en stock. Agnes gjorde inte mycket väsen av sig. Hon brukar ju vrida sig en del annars. Jag vaknade dock helt utpumpad efter att ha överlevt ett krig och en tsunami. Läskiga drömmar tycker vi inte om.

Nu ska jag ta itu med två saker.

1. Musikquizet till lördagens samkväm hemma hos Lovisa och Tomas. Det blir middag och rödvin och tävling!
2. Ta ett körkortsfoto. Jag bytte namn för ett halvår sedan och är nu trött på att förklara mig varje gång jag ska hämta ut ett paket. Och sen säga att jag inte har gift mig..Frågan är bara hur jag ska lyckas ta en bild där man inte ser ut som en stirrande galning. För man får väl inte le på ID-kort?

Jag bifogar lite fina bilder på när Agnes aktiverar sig. Agnes gillar att gymma. Och att glo på mumingubbar som flyger omkring i luften.



Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar