Sidvisningar förra veckan

5 januari 2011

Onsdag

Idag var "tant" Lovisa och hälsade på här i Sandbro. Lovisa är visserligen bara 25 år och per definition alltså egentligen ingen 'tant´utan en ung kvinna men det struntar vi i.
I min vokabulär är Tant är ett bra ord med hög mysfaktor.
Lovisa är en av mina bästa vänner och det var ett kärt återseende efter hennes 3 månaders resa i Centralmerika där hon haft det toppen och sagt 'hola señor' och 'una cerveza por favor', och inte behövt bry sig alls om vinterkläder och snön som snart begraver Sverige.

Innan Lovisa kom och satte guldkant på vår dag var vi på BVC hela familjen. Agnes väger runt 5600 g och är 59 cm lång.
Annars händer det inte mycket här på landet. Katterna går i princip inte ut numera utan ligger i fönstret och ser anklagande på en när man går förbi. Som om man kan gör nåt åt vädret liksom.
De börjar bli extremt rastlösa, river snart huset. Vi leker med dem så mycket vi hinner men det räcker inte riktigt till för två aktiva utekatter. Men jag inbillar mig att våren snart är här.

Nu ska jag träna för första gången sedan förlossningen. Pilates och hopprep står på menyn. Känner att jag inte vill vara 27 år och ha en kondis som inte bara är obefintlig utan även sämre än en 80-årings..det duger inte när jag vill leva ett aktivt liv med barn. Jag tränade regelbundet innan jag hamnade i studentdekadensen för 6 år sedan; Träning byttes långsamt mot öl och pizza.
Om jag fortfarande är vid liv imorgon blir det ett inlägg. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar