Sidvisningar förra veckan

1 januari 2011

2011

Ännu en jul är förbi och ett nytt år har börjat. Kanske man får en rynka i år, vem vet.
Vi hade det bra på julen, så bra man kan med ett spädbarn förstås. Agnes var enormt övertrött efter att ha blivit runtsläpad i min hemstad och buren av en miljard människor som ville hälsa på det nya tillskottet i släkten. Agnes som aldrig skriker (förutom på BVC) gallskrek ända från Oxelösund till Sille Krog där vi stannade och tröstade tills hon somnade. Mange vann musikquizet i år, grattis. Det är en tradition vi har hemma hos min pappa. Vi är extremt musikintresserade i vår familj och det är undertecknad som kompilerar quizet, I'm the quizmaster.

Nyåret sov vi oss in i efter att ha kollat på JVM-hockey och avnjutit Manges delikata specialpasta. Vi var trötta. Nästa årskifte satsar vi kanske mer på festligheter. Nyår är inte min favorithögtid. Det är trevligt med nytt år men dötrist med fyrverkerier. Ett konstigt sätt att bränna pengar på är vad det är, och synd om den 16-åring som statistiskt sett alltid omkommer till följd av bortsprängda kroppsdelar. Ännu mer synd är det om de stackars djur som ligger och kurar halvt ihjälskrämda under en säng någonstans. Nu kanske ni tycker att jag är cynisk men jag fattar inte vitsen med spektaklet. Alla kommuner som hävdar att de inte har några pengar men bränner 200 000 på något som varar i fem sekunder och som ingen ändå minns för att de var så fulla. 200 000 är en årslön. Anställ en undersköterska till på äldreboendet istället.

Agnes fick perverst mycket julklappar och fler lär de bli under de närmsta åren. Men de var fina och gör så att hennes mamma och pappa slipper köpa och kan lägga mer pengar på dyra ostar och årgångsvin.

Men vi klädde oss lite fina jag och Agnes, jag i glittrig kavaj och hon i nyårspyjamas.

Notera min monsterutväxt. Bara att acceptera att man begåvats med sånt där trist cendréfärgat hår a.k.a råttfärgat. Frisören nästa.....

Puss på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar